Rijden in een groep
De belangrijkste tip wordt in de praktijk lang niet altijd ter harte genomen: laat de minst ervaren en langzaamste rijders niet achterin, maar juist voorin rijden. Waarom? Omdat de groep na een [...]
Beugelbikers naar de Pyreneeën
Beste Beugelbikers èn meelezende familieleden!
Een machtige, stoere tocht met een hele berg bochten!
Het PDF document met veel inhoud hebben jullie ontvangen. Lees het eens rustig door en laat maar weten wat je er van vind. De routes zijn beschikbaar, maar de data nog niet zeker. Gewoon een schot voor de boeg om iedereen enthousiast te krijgen. Goed om te zeggen: Dit is overgenomen van MC Zegveld, maar beter goed gejat dan slecht verzonnen. Nu maar hopen dat ze geen claim indienen 🤐 En alles kan nog veranderen: meer dagen, minder dagen, appartement i.p.v. hotel, zie dit als een bron van inspiratie!
Einddoel: de Pyreneeën
We gaan dit jaar met ?? deelnemers naar de Pyreneeën??. Het is daar vast leuk, want dààr waren wij nog niet eerder. Als jij nog niet eerder in de Pyreneeën was, dan staat je héél wat te wachten. Het landschap is fascinerend en de wegen zijn mooi.
Alles goed geregeld?
Er is nu nog tijd zat! Motor een goede beurt laten geven? Ingepland bij de dealer? Alles gecheckt? Bedenk dat als jij panne hebt, iedereen stil staat.. Bandjes 100% in orde? Redden ze de thuisreis ook? Weet je het zéker? Héééél zeker? Bandjes zoeken in het buitenland is kut-met-peren en kost je een boel extra tijd en zéker veel geld…. Zórg voor goede spullen! Is alles nog waterdicht? De Niet-Vergeten-Lijst volgt later!
Belangstelling?
Oók dit jaar is ons kluppie weer gegroeid. Een grotere groep kost meer tijd tijdens tanken, eten, pauzeren, plassen, aankleden, weer vertrekken, op elkaar wachten bij stoplichten etc., maar wie gaan er allemaal mee?
Beugelbikers naar de Pyreneeën

Concept
qwerty
…..
qweerty
Progress
Team
Het maakt niet uit of het mooi weer is, of heel mooi weer. Door weer en wind rij ik motor. Alleen in de winter bij sneeuw en ijzel voel ik me niet op mijn gemak, maar als het moet dan ga ik. Nat thuis komen van een stortbui is jammer, maar ach dat pak droogt wel weer.
Na 15 jaar de V-Strom is ingeruild, met bijna 130000 kilometer op de teller en een lange reis in de planning denk ik dat dit een verstandige keus is. Ik had niet verwacht dat ik deze motor zou kiezen, Na proefritten op een Teneree 700 en de nieuwe Suzuki V-Strom 800 DE viel mijn oog op deze motor. Een motor waar vrijwel alles al opzit aan accessoires die verstandig zijn voor de reis die ik in de planning heb.
Thuis staat ook nog de Honda CB 550 F supersport uit 1976. Een klassieker om te renoveren. Leuk om mee bezig te zijn, en goed om mijn kennis van motor-mechanica te verbeteren en te vergroten.